December 18, 2011

Robot boleh kesan Penipuan !



hmm .. ni nak cerita sikit ..
ni bukan cerita betul pun..
cuma rekaan semata-mata ...

Pada suatu hari , ayah telah berjaya membina sejenis robot yang boleh mengesan penipuan .. fungsi robot ini adalah , setiap kali robot mengesan penipuan siren akan berbunyi lalu menampar orang yang menipu  .. macam ni *PLANG* ~~ then penampar !

Ayah : amr ! tengok ni , robot yang ayah bina !
adik : ayah bina ? betulke ?
Ayah : betullah ! 
*PLANG*
Ayah : aduh!
adik : asal ni ayah ?
Ayah : robot ni dah rosak  .. 
*PLANG*
Ayah : OKEY2 ! adik, robot ni boleh mengesan orang yang menipu ..
adik : owhh .. macam tu rupenya ...
                                                          

Selepas itu .. adik pun pulang dari sekolah ..

Ayah : haa , sekolah macam mana ? ok tak ?
Adik : okey la ayah , mana ada xokey ..
*PLANG *
adik : ehh! robot ! kau pahal ha ?! aku cakap benda betul la nie ! ngukk betul ! (setelah itu , adik pun menoleh la kebelakang ) EH mak ! hehe ..
Mak : amboi2 ! berani cakap camtu depan mak ye !
adik : la.. mana adik perasan mak ..
Mak : ni yang mak marah nie !! 
*PLANG* 
adik : hahaha .. mak nak tipu adik ke ? hehe
mak : yela .. marah tu kan tandanya sayang !
adik : ohh , adik SAYAAANG mak !
*PLANG*
Mak : adik x sayang mak !?? KURANG AJAR !
Ayah : alahai .. ayang ni pun .. xpayahla nak marah sangat kat budak ni .. dia kan anak kita ..
*PLANG*

Adik : .........

hahaha .. relaks
cerita ini hanya rekaan
semata-mata ..

Assalamualaikum 
Coppyright@AfiqAmmarHijaz




2 comments: